h1

Să scriem cât mai putem!

24 Iunie 2010

Nu mi-a trecut până acum prin cap (deşi poate ar fi trebuit) că ceea ce scriu pe blog poate să afecteze siguranţa naţională a României. Dacă blogul meu este o media (şi este), atunci, potrivit noii Strategii Naţionale de Apărare a Ţării, contribui la punerea în pericol a securităţii statului. Documentul amintit, publicat de CSAT în plin scandal al arestării patronului de presă şi jurnalistului Dan Diaconescu, afirmă fără ocolişuri că mass-media este una din principalele vulnerabilităţi la adresa României. Recunoaştem aici logica inversată a puterii, acel „statul sunt eu” şi: cine mă vulnerabilizează pe mine, vulnerabilizează ţara, România. De acum înainte, îmi va fi foarte dificil să discern între lucruri importante, care afectează siguranţa naţională, şi lucruri mai puţin importante, care n-o afectează. Mi-e teamă că orice-aş face ar putea să afecteze: că voi pune cana de cafea peste poza premierului, montată caricatural pe prima pagină a unui cotidian, că voi publica pe blog o fotografie cu oameni care protestează faţă de scăderea indemnizaţiei pentru mame, că mă voi îmbrăca în alte culori decât portocaliu sau mov… Ar trebui, totuşi, să ştim măcar cât costă fiecare „ameninţare” care vine din partea noastră la adresa premierului sau a unui ministru. Vreau să spun câte luni sau câţi ani de puşcărie!

Nu, nu glumesc; îmi vine tot mai greu să glumesc când văd că, în România, deficitul de democraţie creşte de la o zi la alta, că alunecăm spre autoritarism într-un ritm ameţitor! În curând, vor fi mulţi care se vor gândi foarte serios să plece spre alte zări! Eu vă garantez că n-am să plec. Sunt hotărâtă să rămân aici până la capăt, oricât de mult m-ar costa! Acum 200 de ani, Alexis de Tocqueville spunea că presa nu este importantă pentru ceea ce face, ci pentru ceea ce împiedică să se facă. Este cazul să-i împiedicăm deci pe cei aflaţi la putere să comită un nou atentat la adresa României!

Dacă greşesc sau dacă sunteţi de acord cu mine, daţi-mi un semn! Ceea ce se întâmplă aici, cu noi, trebuie să se audă dincolo de hotare! Scrieţi-mi repede, până când voi mai putea să scriu pe blog şi să comunic cu voi, până când vom mai putea avea o căsuţă de poştă electronică şi acces la Internet. Scrieţi-mi cât mai puteţi!

7 comentarii

  1. Lavinia ai perfecta dreptate ne paste o NOUA DICTATURA,o seara frumoasa ,cu stima Octav!


  2. Lavinia ,please iti cer permisiunea sa te trec in blogroll,astept confirmarea,cu pretuire Octav!


  3. Păi de aia are nevoie România de scut antirachetă şi avioane F nu ştiu cât la mâna a doua… să se apere de bloggeri. 😀


  4. Cei care am votat impotriva Puterii ne asteptam la o asemenea involutie..si totusi, Puterea continua sa ne surprinda cu fiecare noua masura antisociala, determinandu-ne sa ne intrebam pana unde si pana cand?
    Si eu voi ramane aici si voi incerca sa-mi mentin verticalitatea intr-o lume in care non valorile au devenit peste noapte valori, sperand in schimbarea mult asteptata.


  5. Ma bucur ca am gasit blogul! Anul trecut am tot cautat si nu am gasit nici un blog. Pentru inceput, felicitari !


  6. Conform articolului 10 garantat de Conventia pentru apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale,orice persoana are dreptul la libertatea de exprimare. Acest drept cuprinde libertatea de opinie si libertatea de a primi sau de a comunica informatii ori idei fara amestecul autoritatilor publice si fara a tine seama de frontiere.Libertatea de exprimare este garantia progresului social.


  7. […] Opriţi cenzura! 21 august 2010 Din 24 iunie, când am protestat (vedeţi aici şi aici) faţă de aprecierea -conţinută în Strategia Naţională de Apărare a Ţării- că presa […]



Lasă un răspuns

