h1

« Atinge o stea »

8 Iulie 2010

Asociaţia M.A.M.E., condusă de Maria Culescu, a iniţiat o campanie de strângere de fonduri pentru achiziţionarea unui ecograf de către secţia de pediatrie a Spitalului Fundeni din Bucureşti. Suma necesară este de 45.000 euro, dar, aşa cum spune Maria Culescu în interviul de mai jos, „un efort cât de mic poate face uneori diferenţa între viaţă şi moarte”. Sună la 858 şi faci o donaţie de 2 euro pentru ca cei 5000 de copii, internaţi anual la Fundeni, să aibă o şansă în plus la viaţă. De asemenea, poţi depune orice sumă în contul Asociaţiei M.A.M.E- RO03BTRL04401205N75044XX, deschis la Banca Transilvania, Sucursala Iancului.

Cum aţi decis să vă implicaţi în proiecte de sprijinire a copiilor bolnavi?

Împreună cu soţul avem o societate de prestări servicii în domeniul informatic şi, având în vedere că principala activitate a companiei este de a dezvolta site-uri, am creat în 2007 un loc virtual numit  www.babycafe.ro, care a devenit ulterior proiectul meu „de suflet”.  În cadrul forumului acestui site, exista o secţiune denumită „umanitare” unde, împreună cu mămicile care constant accesează site-ul,  ne-am implicat şi am ajutat diverse cazuri, oridecâteori oamenii ne-au cerut ajutorul. În februarie 2008 am fost diagnosticată ca fiind bolnavă de cancer. Am suportat în România tratamentul specific bolii, însă din cauză că îmi era tot mai rău şi situaţia nu se schimba în bine, am plecat ajutată de prieteni, familie şi cunoştinţe la tratament în străinătate. Acolo am văzut cu ochii mei diferenţa între posibilităţile oferite de sistemul medical românesc şi cel din străinătate. Din păcate, în România avem profesionişti desăvârşiţi în domeniul medical, dar, de multe ori, sunt “legaţi” de mâini din cauza lipsei de utilităţi şi aparatură medicală modernă.  Am conştientizat, în momentul acela, că eforturile noastre, ale celor care ajutam pacienţii bolnavi să plece la tratamente pe alte meleaguri, vor fi în van, dacă nu încercăm în timp să tratăm cauza problemei şi nu doar efectele. M-am gândit că ar fi bine ca grupul nostru să devină activ în plan social, dar la modul oficial. Astfel, am înfiinţat Asociaţia M.A.M.E. deoarece eram convinsă că, fiind doar un grup de persone fizice, nu vom avea nici o şansă.  Am fost profund motivată de dorinţa de a-i ajuta şi pe alţi oameni să beneficieze de aparatura modernă, deoarece eu am făcut 25 de şedinţe de radioterapie în anul 2008 la acceleratorul linear din Fundeni, aparat care două zile funcţiona şi una nu. Am fost arsă la propriu, drept urmare am simţit pe pielea mea efectele secundare ale radioterapiei făcută cu un astfel de aparat depaşit moral.

Cum se prezintă situaţia copiilor bolnavi din România raportat la ţările din Uniunea Europeană?

Situaţia este sumbră. Există statistici făcute de reprezentanţii Uniunii Europene care au arătat că România se află, de exemplu, pe primul loc la diverse “categorii” de boli grave întâlnite la copii şi nu numai.  Pot să vă spun că, în luna martie a.c., am participat la Conferinţa Naţională a Pacienţilor. Acolo am ascultat o prezentare a situaţiei, expusă de d-na dr. Monica Dragomir (Şef al Secţiei de Oncopediatrie a Institutului Oncologic „Prof. Dr. Al. Trestioreanu” Bucureşti), care spunea că, în România, nu există un registru naţional pentru cancer, unde să fie stocate informaţii din întreaga ţară pe baza cărora să se poată stabili o politică sanitara în domeniu. Numărul cazurilor noi de îmbolnăviri la copii, creşte alarmant, în condiţiile în care în România lipsesc centre de tratament specializate în oncopediatrie. De multe ori, în secţiile existente, puţine la număr, lipsesc câteva utilităţi importante, cum ar fi: ecograful, computerul tomograf, RMN-ul, laboratorul de imunohistochimie pentru toate tipurile de tumori şi multe altele. Nu mai vorbim de lipsa de resursă umană: asistenţi şi medici. Şi mai rău de atât este faptul că, în urmă cu caţiva ani, printr-un ordin dat de ministrul aflat la putere s-au desfiinţat nouă (9) specialităţi medicale importante, printre care şi specialitatea de oncologie pediatrică. Consecinţele acestui ordin sunt destul de clare: vom avea în viitor tot mai puţini specialişti în domeniu şi tot mai mulţi copii trataţi la medicină internă, la fel ca un adult.

Care sunt proiectele importante realizate de Asociaţia M.A.M.E şi ce proiecte aveţi în derulare?

La capitolul „proiecte realizate” aş putea să mă refer la campaniile umanitare demarate până acum, prin intermediul cărora ne-am oferit ajutorul celor aproximativ  treizeci şi ceva de copii si tineri, care au plecat la tratament în străinătate şi datorită eforturilor depuse de M.A.M.E., pe lângă aportul adus de alte instituţii, societăţi şi oameni cu suflet care s-au implicat. La momentul actual, avem în derulare un proiect, pe care l-am denumit „Atinge o Stea”, făcând analogia între un copil sănătos şi unul bolnav. Ne-am gândit că un copil sănătos îşi poate construi o mulţime de vise, însă unul bolnav are un singur vis, cel mai important şi de preţuit cu adevarat, sănătatea. Din păcate, pentru mulţi dintre copiii care ajung în secţia de Pediatrie a Spitalului Fundeni acest vis devine aproape de neatins… aşa cum noi, adulţii de astăzi, ne doream în copilărie să atingem o stea. Prin realizarea acestui proiect vrem sa îi ajutăm pe cei 5.000 de copii internaţi anual în secţia de Pediatrie a Institutului Clinic Fundeni, să beneficieze de condiţii mai bune de diagnosticare. În acest sens, desfăşurăm o campanie, cu acordul spitalului Fundeni, de strângere de fonduri care să ne ajute să achiziţionăm un ecograf necesar pentru secţia de pediatrie.  Acest ecograf este indispensabil medicilor care consultă micii pacienţi suferind de boli grave, precum cancer, leucemii, hepatite, talasemie.  Curele de citostatice duc la apariţia în organism a unor afecţiuni care, nedescoperite la timp, pot fi fatale.  Acest aparat va reprezenta o şansă în plus acordată acestor copii şi o mână de ajutor oferită medicilor care sunt dedicaţi acestor copilaşi. Asociaţia M.A.M.E. a reuşit să strângă până astăzi, 6 iulie 2010, 11.000 de euro din suma necesară achiziţionării ecografului, de aproximativ 45.000 euro.  Avem nevoie de sprijinul tuturor celor ce înţeleg că viaţa unor copii grav bolnavi depinde şi de noi, de toţi ceilalţi din jur, nu numai de a doctorilor şi a Bunului Dumnezeu. Un efort cât de mic poate face uneori diferenţa între viaţă şi moarte. Companiile de telefonie mobilă (Vodafone, Orange şi Cosmote) s-au alăturat şi au alocat un număr de sms: 858, prin care se pot face donaţii de 2 euro la fiecare sms trimis. De asemenea, se pot face donaţii direct în contul Asociaţiei M.A.M.E- RO03BTRL04401205N75044XX, deschis la Banca Transilvania, Sucursala Iancului.

Cine sunt oamenii care vă sprijină şi vă ajută pentru a finanţa proiectele?

Unul dintre principalii susţinători ai proiectului „Atinge o stea” eşti chiar tu, Lavinia, şi îţi mulţumim din suflet pentru tot ajutorul oferit. De-a lungul timpului, am fost ajutaţi de mulţi oameni şi instituţii în promovarea proiectului, la organizarea unor evenimente etc. Mi-ar lua mult timp să îi enumăr acum. Din păcate, la capitolul financiar susţinerea nu a fost extrem de fructuoasă, probabil având în vedere conjuctura actuală economică, care a coincis cu perioada de derulare a proiectului.  Ajutorul imens pe care l-am primit în acest proiect a fost alocarea unui numar scurt de sms, pe care ni l-au oferit companiile de telefonie mobilă şi cu ajutorul căruia sperăm să strângem banii necesari.

Cum se poate lua legătura cu asociaţia pe care o conduceţi?

Îi rugăm pe toţi cei care doresc să ne ajute sau pur şi simplu vor să afle mai multe informaţii legate despre proiect şi Asociaţie, să ne contacteze telefonic la: 021.688.60.39 sau 0724.064.304 sau să trimită mail la: office@asociatiamame.com.

Asociatia M.A.M.E.

9 comentarii

  1. Acest numar de SMS pentru donatii va ramane valabil o perioada de timp ? Intreb acest lucru fiindca as incerca sa-l fac public pe unde pot. Insa, daca este valabil numai pentru o perioada limitata de timp atunci nu e indicat sa incerc sa-l distribui din simplul motiv ca poate fi gasit cu intarziere sau sa i se dea curs cu intarziere. E bine de stiut daca ramane permanent valabil sau pe o perioada limitata. De exemplu cel pentru indundatii de la fundatia Mereu Aproape” am inteles ca e valabil pana la sfarsitul lunii Iulie.


  2. Buna ziua,
    Va multumesc, in numele Asociatiei M.A.M.E. si al copiilor bolnavi de leucemie internati in cadrul Sectiei de Pediatrie a Spitalului Fundeni, pentru faptul ca doriti sa ne sprijiniti in desfasurarea campaniei “Atinge o stea”, respectiv sa promovati numarul de SMS 858 prin care se pot dona 2 euro in vederea achizitionarii unui ecograf.
    Companiile de telefonie mobila din Romania (Vodafone, Orange si Cosmote) ne-au alocat acest numar cu valabilitate intre 10 iunie 2010 si 24 iulie 2010. Practic mai sunt doua saptamani in care se pot trimite sms-uri la 858. Ultima zi fiind 24 iulie 2010.

    http://www.asociatiamame.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=60&Itemid=168&lang=ro


  3. Duşmanul ţării a ajuns după tovarăşul Ceauşescu domnul Băsescu că aşa a vrut domnul Iliescu reprezentantul geostrategic al Moscovei în Europa de Est


    • Omul s-a ratacit pe aici de pe site-ul lui Theo. Am publicat acolo link-ul anuntului. Am remarcat ca se afla cu @Theo intr-un schimb de replici si la un moment dat o fi ajuns sa-i raspunda aici fara sa-si dea seama. Sa trecem cu vederea comentariul domnului @sin care nu are nici o legatura cu tema campaniei.


  4. O initiativa laudabila, ma bucur ca am putut contruibui cu putin din putinul meu pentru acest scop nobil. Pacat ca marii bogatasi ai tarii nu stiu dcat sa se imbrace la Milano si Paris, sa isi comande masini „smechere” si iahturi, sa investeasca miliarde de lei in proprietati, in loc sa renunta macar o data pe luna la o placere similara si sa doneze o infima parte din averea lor unor astfel de initiative caritabile. Mi-ar placea sa putem „investi” mai mult in acele proiecte care pot ajuta un numar cat mai mare de oameni, pacat ca prea putini reprezentanti ai presei vor sa faca cunoscuta o astfel de initiativa. Probabil ca au calculat si nu le creste ratingul, deci nu merita…

    Inca o data felicitari Mariei pentru tot ce face, si dumneavostra, doamna Sandru, pentru implicare.


  5. Si eu le felicit si le doresc multa putere la propriu si la figurat ! Avem nevoie de vocile lor. Noi nu putem sau nu stim s-o facem. le multumim ca isi pun timpul si resursele in interesul nostru si nu il risipesc pe aiurelile vietii sau shoping la Milano. (:
    E greu sa fii om zilele astea. E adevarata performanta !


  6. Buna ziua!
    Ma numesc Radu Alina Mirabela si am un copilas de 4 ani si 4 luni Cosmin Marian diagnosticat cu tetrapareza spastica de la nastere din cauza unei hipoxii severe o „Greseala Medicala”!
    Va contactez in speranta ca ma veti putea ajuta sa imi faceti cazul cunoscut oameniilor cu suflet mare care vor dori sa il ajute pe Cosmin sa mearga la recuperare,sa isi revina sa fie si el ca un copil normal,sa se descurce singur,sa manance singur,sa vorbesca,sa mearga,sa auzim si noi pentru prima oara din gurita lui cuvintele „mama”si”tata”
    Am facut imprumut la banca si am fost cu el de 2 ori in Ucraina,pe 11 mai am fost la Chisinau si l-a operat D-nul Dr Marcel Platon cu banii stransi de la oameni cu suflet si pe aceasta cale le multumim si sa le dea Dumnezeu multa sanatate,mergem la Sibiu la un spital de recuperare si la domiciliu cu plata 600 de lei pe luna!
    Din pacate lupta lui Cosmin cu boala va dura ani de zile si banii multi pe care noi nu ni-i permitem dintr-un venit lunar de 1500 de lei,de aceea va rog,va implor sa ma ajutati in continuare sa merg cu el la recuperare sa il fac bine!
    Am aflat de la alte mamici de recuperarea cu delfini din Turcia dar si aici ne lovim tot de situatia financiara!O sedinta pe zi inseamna 250 de euro iar o etapa consta in 10 sedinte plus cazarea 260 de euro!
    Va multumesc din suflet iar pentru mai multe intrebari va las datele de contact:
    Adresa de email:rautaciosulcosmin@yahoo.com
    Tel-mama:076829140
    -tata:0768929135
    Conturile bancare:Piraeus Bank Sucursala Lacul Tei-titular cont Radu Stefan
    Cont Iban: RO92 PIRB 4216 2766 3700 2000 -RON
    RO58 PIRB 4216 2766 3700 3000 -EURO</strong
    Garanti Bank Sucursala Calea Mosiilor-Titular cont:Radu Alina
    RO80 UGBI 0000 1220 02897-RON
    R007 UGBI 0000 1220 03075-RON
    R097 UGBI 0000 1220 03076-EUR

    Toate actele si povestea le gasiti aici:http://cosmin-marian.blogspot.com/



Lasă un răspuns

